Garantie op je geboekte vakantie
Vakantie geboekt? Dan wil je natuurlijk dat jouw betaling in goede handen is. SGR staat garant. Komt jouw reisonderneming in financiële problemen? Geen zorg. Zelfs als ze failliet gaan wordt je reis gewoon uitgevoerd of terugbetaald. Boek dus altijd bij een aangesloten reisonderneming.
Meer over SGRWat zijn de voordelen?
- Toch op reis of geld terug bij faillissement van jouw reisonderneming
- Ongeacht de bestemming of hoogte van de reissom, bij elke boeking
Veelgestelde vragen
-
Is de SGR-garantie op mijn pakketreis gratis?
Per 1 februari 2021 betaalt iedere reiziger een eigen bijdrage van 5 euro per persoon per boeking. Wil je meer weten? Klik dan hier voor meer informatie.
- Geldt de garantie van SGR ook voor losse vliegtickets geboekt bij een SGR deelnemer?
- Ik heb nog tegoedbonnen / cadeaubonnen van een failliete SGR-deelnemer, wat kan ik hiermee?
- In het kader van het faillissement van een aangesloten reisonderneming voert SGR mijn vliegreis uit, maar ik wil deze vliegreis annuleren omdat ik al een andere reis heb geboekt. Wat moet ik doen?
- Ik heb alleen een hotelovernachting geboekt, wat nu?
-
Wat is een BIC en waar vind ik mijn BIC?
Een BIC is de vierletterige bankcode in een Nederlands IBAN-rekeningnummer en hiermee kan de juiste BIC (Bank Identifier Code) worden opgezocht.
Een BIC is nodig om interbancair betalingen te kunnen verwerken.
Via onderstaande link vind jij jouw BIC.NED
https://www.betaalvereniging.nl/betalingsverkeer/giraal-betalingsverkeer/bic-sepa-transacties/BELGISCH/BELGIQUE
https://www.bankshopper.be/nl/lijst-van-bankidentificatiecodes-bic.htmlENG+DUI+FRA
http://www.bankswiftcode.org/ -
Mijn reis is niet uitgevoerd zoals bij de boeking is afgesproken. Ik heb er klachten over. Behandelt SGR deze klachten?
Nee, SGR behandelt geen klachten. Wanneer jij vindt dat jouw reis niet is uitgevoerd zoals bij de boeking is afgesproken en de reisorganisator lost de klacht niet naar jouw tevredenheid op, dan kun jij je (onder voorwaarden en binnen de hiervoor vastgestelde periode) wenden tot de Geschillencommissie Reizen. Is jouw reisorganisatie niet (via een ANVR-lidmaatschap of op vrijwillige basis) bij de Geschillencommissie aangesloten? Dan kun jij altijd naar de rechter stappen.
Voor meer informatie en praktische advies kun je ook terecht op de website van ConsuWijzer.
Heb je een andere vraag?
Kijk hier bij de overige veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
Alle veelgestelde vragensgr@sgr.nl