HOGE en Waterhulpdienst.nl via P2000 meegealarmeerd door KWC?

Auteur Topic: HOGE en Waterhulpdienst.nl via P2000 meegealarmeerd door KWC?  (gelezen 9111 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1,BLIZ,MKN1

Seeker nu ook op P2000?? :D




Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2011, 15:03:30
Ik vraag me af of het een daadwerkelijk alarm was... Heb niks kunnen horen op 16.


p2kflex
12:52:01 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1,BLIZ,MKN1
1735099Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
p2kflex
12:52:01 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1,BLIZ,MKN1
1735061Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Zaanstreek Waterland)
p2kflex
12:51:59 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1,BLIZ,MKN1
1735468Kustwachtcentrum (KNRM Marken) (Bemanning Frans Verkade)
p2kflex
12:47:22 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1,BLIZ
1735099Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
p2kflex
12:45:46 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1
1735099Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
p2kflex
12:44:01 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER
1735099Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2011, 15:59:21
Het betrof een melding van een Rietaak van 8 meter die met een op hol geslagen GPS op weg van Muiden naar Naarden volkomen de weg kwijt was door dichte mist. Ze werden gevonden door de Frans Verkade bij de P3, op aanwijzing van een binnenvaartschip, tussen Uitdam en Pampushaven, 90 graden uit de koers en kilometers van de opgegeven positie (P9).

Juist als je ze nodig hebt - in dichte mist- doet een GPS van wat mindere kwaliteit het niet meer omdat de ontvangst van het signaal de satellieten door de mist verzwakt wordt.

De Nikolaas Wijsenbeek heeft motorproblemen, en de Reddingsbrigade Naarden problemen met de bemensing. Vandaar dat alarm gemaakt werd voor de Seerer van Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer en de Blizzartd van de waterhulpdienst.nl die beiden snel lieten uitvaren en een zoekaktie startten.
Het radioverkeer vond plaats over 67


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2011, 16:34:21
maar er hangt geen piepercode aan volgens mij ?


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2011, 16:40:42
De Nikolaas Wijsenbeek heeft motorproblemen, en de Reddingsbrigade Naarden problemen met de bemensing. Vandaar dat alarm gemaakt werd voor de Seerer van Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer en de Blizzartd van de waterhulpdienst.nl  

Ik zie juist dat sation Blaricum gealarmeerd werd naast Huizen, zijn die ook niet gekomen?

livep2000
12:41:25 24-02-11Pr 2 inzet reddingsbrigade IJMEER MUIDEN 4619 3919
0703029KNRM Huizen (Bemanning Nikolaas Wijsenbeek)
0703061Reddingsbrigade Blaricum (Reddingsboten Blaricum-1 en Mayflower)


Hoe werden de andere boten gealarmeerd? Ik zie daarvoor geen alarmering


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2011, 16:49:03
Nee klopt. Als je goed zoekt was de eerste melding van het RAC:


p2kflex
12:41:25 24-02-11GROUP-1Pr 2 inzet reddingsbrigade IJMEER MUIDEN 4619 3919
0703029KNRM Huizen (Bemanning Nikolaas Wijsenbeek)
0703061Reddingsbrigade Blaricum (Reddingsboten Blaricum-1 en Mayflower)



Daarna werd duidelijk dat de Nikolaas Wijsenbeek niet kon varen omdat de motor defect is en Naarden geen mensen heeft.

De kustwacht is daarna op de hoogte gesteld door het RAC en die kustwacht zegt altijd: we weten dat als er alarm uitgegooid wordt voor één boot we er altijd minimaal vier krijgen. We weten- en rekenen er op dat "jullie" ook altijd uitvaren. Nu wildden ze op dat gebied niets aan het toeval overlaten (wij konden niet weten dat onze collega's verhinderd waren)  en noemden ons er specifiek bij, zodat wij (waterhulpdienst.nl én HOGE) nu op de hoogte waren van het feit dat er in dit geval specifiek een beroep op ons gedaan werd.

In het rijtje staan "SEEKER,BLAR1,BLIZ,MKN1"  zijnde Seeker, Blaricum 1, Blizzartd, en Frans Verkade:
p2kflex
12:52:01 24-02-11-ALPHA-Prio 1, Vaartuig de weg kwijt, SEEKER,BLAR1,BLIZ,MKN1



Als je de alarmeringen langsloopt is men eerst de Seeker gaan alarmeren. Toen kwam daar de Blaricum 1 bij, daarna de Blizzartd en als laatste ook Marken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2011, 16:52:26
Ik zie juist dat sation Blaricum gealarmeerd werd naast Huizen, zijn die ook niet gekomen?

livep2000
12:41:25 24-02-11Pr 2 inzet reddingsbrigade IJMEER MUIDEN 4619 3919
0703029KNRM Huizen (Bemanning Nikolaas Wijsenbeek)
0703061Reddingsbrigade Blaricum (Reddingsboten Blaricum-1 en Mayflower)


Hoe werden de andere boten gealarmeerd? Ik zie daarvoor geen alarmering



Jawel, zij hebben de boot ook overgenomen van de Frans Verkade en hem binnen gesleept in de Haven van Naarden, maar die komen in dichte mist vanuit de Stichtse brug, nogal een eindje varen onder deze omstandigheden, zelfs met de radar waarover ze kunnen beschikken. Het blijft lastig, het zicht was nog geen 50 meter.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2011, 16:55:17
Jawel, zij hebben de boot ook overgenomen van de Frans Verkade en hem binnen gesleept in de Haven van Naarden, maar die komen in dichte mist vanuit de Stichtse brug, nogal een eindje varen onder deze omstandigheden, zelfs met de radar waarover ze kunnen beschikken. Het blijft lastig, het zicht was nog geen 50 meter.

Het lijkt hier in de polder ook niet echt minder te worden. Uurtje geleden over de stichtse brug gereden richting de A1, en net weer terug gereden richting de flevopolder. Maar het leek er wel op dat de mist alleen maar weer dikker wordt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2011, 16:59:18
Het lijkt hier in de polder ook niet echt minder te worden. Uurtje gelden over de stichtse brug gereden richting de A1, en net weer terug gereden richting de flevopolder. Maar het leek er wel op dat de mist alleen maar weer dikker wordt.

We zouden vanavond meedoen aan een grote oefening, maar die is afgelast. Ik ben blij toe. En toch kom je , in de vaargeul, voor ankerliggende vissersbootjes tegen!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2011, 17:09:02
We zouden vanavond meedoen aan een grote oefening, maar die is afgelast. Ik ben blij toe. En toch kom je , in de vaargeul, voor ankerliggende vissersbootjes tegen!

Maar zijn zulke omstandigheden juist geen ideale oefen situatie? Omdat(blijkt wel weer uit jullie oproep heden middag) met mist er grotere kans is op onheil op het water lijkt mij. Of is het te gevaarlijk om dan te oefenen? Of zijn dat gewoon richtlijnen dat met een bepaald zicht niet meer mag worden geoefend?